‪ ۹۰‬درصد خلاقيت كودكان در فرآيند تعليم و تربيت از بين مي‌رود





مديركل دفترآموزش‌ابتدايي وزارت آموزش وپرورش گفت‪ ۹۰‬درصد خلاقيت كودكان در مقطع تحصيلي ابتدايي، در فرآيند تعليم و تربيت از بين مي‌رود.

به‌گزارش روز شنبه سازمان آموزش و پرورش استان يزد، ابوالقاسم جامه بزرگ در همايش تربيت ديني در يزد، افزود: خلاقيت كودكان پيش از ورود به دبستان‪ ۹۵‬درصد است اما بعد از پايان اين دوره به پنج درصد كاهش مي‌يابد.

وي بدون اشاره به علت آن، افزود: براي آنكه در دوره‌دبستان نتيجه آموزشي مطلوبي حاصل شود بايد به بهبود مستمر كيفيت آموزش نيز توجه گردد.

او تلاش‌هاي معلمان مقطع ابتدايي را ستود و اضافه نمود: زحماتي كه آنها متحمل مي‌شوند با هيچ يك از مقاطع تحصيلي ديگر، قابل مقايسه نيست.

يك استاد دانشگاه يزد نيز دراين همايش گفت: ما با پرورش حس ديني كودكان فاصله داريم و نبايد به نام تربيت ديني، كودكان را از دين پذيري به دين گريزي و از دين گريزي به دين ستيزي سوق دهيم.

عبدالعظيم كريمي اظهارداشت: دانش‌آموزان‌مقطع دبستان در سن تحولند و تمام آرمان‌هايي كه در تربيت تصور مي‌كنيم، با خودشان دارند اما به نام تربيت، تمام اين آرمان‌ها از بين مي‌رود.

وي ادامه داد: تربيت، توسعه شخصيت‌است و پايه‌ريزي آن نيز در دوره دبستان و مقطع ابتدايي اتفاق مي‌افتد.

رييس سازمان آموزش‌وپرورش استان يزد نيز گفت: طرح بهبود كيفيت از سه سال قبل تاكنون در تعدادي از مدارس اين استان اجرا مي‌شود و اثر خوبي در مسايل آموزشي و تربيتي داشته است.

احمد شهسواري افزود: تلاش خواهيم كرد تا اين طرح در آينده در همه مدارس استان يزد اجرا شود.

همايش يادشده به مدت دو روز با هدف توجه به مسايل اعتقادي و اخلاقي دانش آموزان و به همت سازمان آموزش و پرورش استان يزد برگزار شد.

در اين همايش، يكهزار نفر از مديران، معاونان و معلمان مدارس و مجريان طرح بهبود كيفيت آموزش و پرورش ابتدايي استان يزد شركت داشتند.

يزدفردا                                                                                                             

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا